maandag 18 april 2016

Over mij

Gister vond ik het zo spannend om mijn eerste blog met jullie te delen dat ik helemaal vergeten was om me voor te stellen dus...ik begin even opnieuw ;)

Hallo, fijn dat ik mezelf mag voorstellen. Ik ben Michèle Ferrière.

Na mijn universitaire opleiding in pedagogiek heb ik 10 jaar in het onderwijs gewerkt als leerkracht in zowel regulier als speciaal onderwijs voor moeilijk opvoedbare kinderen.

In 2007 kreeg mijn carrière een nieuwe wending toen ik ging werken in de gezondheidszorg als begeleidster van mensen met geestelijke gezondheid klachten en of licht verstandelijke beperking. In 2014 ben ik begonnen met de opleiding psycho-energetisch therapeut die ik volgend jaar in juni af zal ronden. Door een combinatie van mijn passie en een roeping om op mijn eigen manier met mijn opleiding, ervaring en kwaliteiten mensen te helpen is mijn praktijk ZenDen recent in het leven geroepen.

Op persoonlijk vlak ben ik trots moeder van twee bijzondere, hoogbegaafde, hooggevoelige kinderen. Ik heb een huwelijk van14 jaar achter de rug die voor zowel mezelf als mijn kinderen zeer schadelijk was. Na afloop ben ik in een burn-out/depressie beland die maanden heeft geduurd. Ik had mezelf zo ver weggecijferd dat ik niet meer wist wie ik was. Hulp vragen vond ik erg lastig maar het was zelfs voor mij duidelijk dat ik er alleen niet uit zou komen. Ik had het niet zo snel verwacht, maar het is toch gelukt om mijn angsten en onzekerheid aan de kant te zetten om opnieuw de liefde toe te laten. Een levenservaring die een enorme impact op mij heeft gehad is dat ik de chronisch geestelijke ziekte van een geliefde als voltijd mantelzorger heb meegemaakt…en overleefd, waardoor ik mezelf ook als ervaringsdeskundige zie.

Ik heb enorm veel geleerd over mensen door mijn werk en privé leven. Sommige ervaringen waren erg heftig en toch ben ik er enorm dankbaar voor omdat zij mij gevormd hebben tot de persoon die ik nu ben. Ik voel een sterk en onvermijdelijke dwang om deze ervaringen te gebruiken om ervoor te zorgen dat mijn lijden en lessen omgezet worden in iets goeds – namelijk andere mensen helpen om inzicht te krijgen en vrede en geluk binnen in hunzelf te zoeken en te vinden. Een mooie bijkomstigheid is dat ik op deze manier een bijdrage mag leveren in meer positieve energie die de wereld in gaat.

Ik geef het door. Jij ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten